1394-12-15 12:40
1038
0
28545
صادقلو در مراسم افتتاح بوستان 4 هزار شهید گلستان؛

باید شمال استان را به محیطی سبز تبدیل کنیم

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت درخت و درختکاری اظهار کرد: باید شمال استان را به محیطی سبز تبدیل کنیم چرا که درختکاری در این فضا تاثیر اقلیمی بسیار قابل تامل و توجهی در کل استان دارد.

به گزارش گلستان ما ؛ حسن صادقلو در مراسم روز درختکاری به یاد 4هزار شهید استان گلستان، کاشت درخت را مسئله ای ارزشمند دانست و افزود: در آموزه های اسلامی توجه ویژه ای به کاشت درخت شده و نیاز است علما و نافذین در عرصه ترکمن صحرا مردم را به این امر ارزشمند ترغیب کنند.

وی افزود: اهمیت کاشت درخت در مبانی دینی به حدی است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند به ازای هر عمل نیکی درختی برای مومن در بهشت کاشته خواهد شد، از این نظر بزرگان ترکمن و علمای سراسر استان نقش قابل توجهی در کاشت و نگهداری درختان توسط مردم دارند.

وی مسئله داشت را مهمترین بخش در درختکاری دانست و یادآور شد: اگر کاشت خوبی صورت گیرد اما نگهداری مناسب نباشد ماندگاری درخت میّسر نمی شود.

استاندار گلستان با اشاره به همراهی نیروهای مسلح و خصوصاً بسیج در ظرفیت درختکاری، خاطر نشان کرد: مدیران استان باید با همراهی بسیج که خوشبختانه همواره اعلام آمادگی کرده اند، از این ظرفیت در جهت نگهداری از فضای سبز استفاده کنند.

دکتر صادقلو اقتصادی کردن مسئله درختکاری برای مردم را مهم دانست و گفت: باید با توجه به اقلیم زندگی مردم گونه هایی به آنها جهت کاشت ارائه شود که آنها با نگهداری از درختان در آینده بتوانند از ثمرات آنها بهره برداری کنند و از این جهت برای آنها صرفه اقتصادی داشته باشد.

وی ایجاد فضای سبز و معماری سبز را مهم قلمداد کرد و گفت: درختکاری خاستگاهی الهی دارد چراکه خداوند معماری سبزی را در جهان ایجاد کرده و زیبایی ها را دوست دارد.

لازم به ذکر است در این مراسم مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و فرماندار آق قلا به ارائه توضیحاتی پیرامون درختکاری و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری(15 تا 21 اسفند) پرداختند.

گفتنی است در مراسم روزدرختکاری به یاد 4 هزار شهید استان گلستان، استاندار گلستان اقدام به غرس درخت کرد.

باید شمال استان را به محیطی سبز تبدیل کنیم

باید شمال استان را به محیطی سبز تبدیل کنیم

باید شمال استان را به محیطی سبز تبدیل کنیم

باید شمال استان را به محیطی سبز تبدیل کنیم

باید شمال استان را به محیطی سبز تبدیل کنیمانتهای پیام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.